Català Español English
Agenda

Mercè Huerta (1929-2015): l’essencial és mirar

La Fundació Fita, la Fundació Valvi i la Casa Masó presenten conjuntament una exposició temporal d'homenatge pòstum a la pintora Mercè Huerta (1929-2015), que va ser presidenta d'honor de la Fundació Rafael Masó.

Dates:
Exposició ja realitzada (25/10/16 - 30/11/16)
Lloc:Casa Masó
Idioma:CAT

La Fundació Fita. la Fundació Valvi i la Fundació Rafael Masó presenten una exposició conjunta sota el títol “Mercè Huerta (1929-2015): l’essencial és mirar”, un homenatge pòstum a la pintora, educadora i il•lustradora que també va ser presidenta d’honor de la Fundació Rafael Masó, quinze mesos després de la seva mort. Com apunta Narcís-Jordi Aragó en el catàleg, aquestes exposicions permeten descobrir el procés creatiu seguit per Mercè Huerta en la construcció de les seves obres i la progressiva simplificació del seu estil.

El llegat que ha deixat Mercè Huerta és d’un remarcable interès. La gran versatilitat de la seva obra abasta un considerable ventall d’estils i temes: abstractes, realistes, impressionistes, de figures humanes, de paisatge urbà, de bodegons, etc. L’exposició que presentem és una magnífica oportunitat per observar la culminació del procés de Mercè Huerta de mirar la realitat penetrant-ne la part més íntima. A la sala d’exposicions de la Casa Masó s’hi poden contemplar les obres de més petit format, generalment sobre paper.

L’artista confessava: “Sóc una dona que pinta el que té al seu voltant o el que recorda. Il•lustro la vida quotidiana, el paisatge familiar, el Montgrí, el Canigó, persones... Quan pinto figures humanes els assigno una història, mig real mig inventada. Pintar per a mi és viure en un paradís que m’he anat creant per habitar-lo”. Amb “Mercè Huerta (1929-2015): l’essencial és mirar” se’ns obre la possibilitat de viure per uns instants en aquest paradís.