diumenge 6 d'octubre de 2024
Aquesta tardor s'ofereix una conferència i un seminari sobre Masó i el noucentisme
Durant el primer trimestre del curs 2024-2025, les Aules d'Extensió Universitària per a Gent Gran de Girona ofereixen una conferència i un seminari sobre Masó i el noucentisme, amb la col·laboració de la Fundació Rafael Masó. Com a part del cicle de conferències del curs, el dimarts 8 d'octubre (17 h) el director de la Fundació, Jordi Falgàs, presentarà la conferència "Masó i el noucentisme". La conferència serà una introducció a la vida i obra de Masó en el context del modernisme i del noucentisme a Catalunya i també des d'una perspectiva més àmplia, en el conjunt de l'art i l'arquitectura europea de l'època.
Uns dies després, del 23 al 25 d'octubre, Jordi Falgàs també impartirà un seminari sobre el mateix tema, que oferirà a les persones interessades un aprofundiment en la temàtica presentada a la conferència del dia 8. El seminari també inclourà visites guiades a la Casa Masó de Girona i a l'urbanització S'Agaró, coincidint amb la commemoració del centenari de la construcció del primer xalet que hi va fer Masó, el 1924, i amb l'exposició sobre aquest tema que es podrà veure aquest hivern a la Casa de Cultura de Girona.
Les Aules d'Extensió Universitària per a la Gent Gran de Girona tenen la seva seu a la Casa de Cultura de la Diputació de Girona, i les conferències es fan a l'aula magna. Per poder-hi assistir cal estar matriculat com a alumne del curs.